Turespaña besteedt 9 miljoen euro aan promotiecampagne

Turespaña, het instituut voor Spaans Toerisme, onderdeel van het Spaanse Ministerie van Industrie, Toerisme en Handel is bereid 9 miljoen euro te besteden aan haar eerstvolgende internationale promotiecampagne. De online campagne van 2011- waarin Spanje in het buitenland wordt gepromoot als toeristische bestemming- wordt uitgevoerd via sociale media. Website bezoekers kunnen daarbij Spaanse bestemmingen aanbevelen aan andere internetgebruikers en uitleggen waarom zij denken Spanje nodig te hebben. Turespaña hoopt hiermee zowel toeristen uit bestaande als nieuwe landen te trekken.

Het toerisme naar Spanje is weer aan het aantrekken. Dat blijkt uit een enquête van Turespaña. In totaal bezochten zo´n 5,2 miljoen internationale toeristen het land in september. Een stijging van 4,2% ten opzichte van september 2009. Het is de vijfde opeenvolgende maand van stijging van het aantal toeristen. In de eerste maanden van 2010 verbleven bijna 42,2 miljoen internationale toeristen in het land. Een stijging van 0.8% ten opzichte van vorig jaar.

Lees ook:Buitenlands toerisme neemt toe in Spanje
Lees ook:Toerisme in Spanje groeit een beetje
Lees ook:ADV: Meer vakanties naar Spanje
Lees ook:Spanje verliest toeristen door recessie
Lees ook:Minder toeristen in Spanje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.