Supermarkten gaan lowcost

rebajasDe economische crisis kan
in de supermarkten natuurlijk niet ongezien voorbijgaan. Ook niet in de
Spaanse supermarkten. En degenen die baat hebben bij de malaise zijn 
de ketens die de echte prijsknallers bieden, in Spanje met name de Lidl
(inderdaad de Duitse Lidl), de Dia, een Spaanse low-cost supermarkt en
de Mercadona, vooral gewaardeerd vanwege de goede kwaliteit-prijs-verhouding. Afgelopen week meldde verschillende
Spaanse media dat het kopen van de zogenaamde marcas blancas (huismerk)
tot zo´n veertig procent kan besparen. El Corte Inglés, een van de
duurdere (en luxere) supermarkten in het land, heeft ook wel begrepen
hoe voorkomen kan worden dat klanten niet massaal naar de goedkope
supermercados overstappen. Door zelf zo´n merk te introduceren. De
Euroshopper van de Corte Inglés heet Aliada en biedt zo´n tweehonderd
produkten van melk tot wasmiddel en typische Spaanse zaken als olijven
en paté. Sinds vorige week ligt Aliada in de winkel.

Lees ook:1.000 Lidl supermarkten in Spanje
Lees ook:Gemasseerd worden in Corte Inglés Madrid
Lees ook:Goedkoopste supermarkt van Spanje
Lees ook:Spaanse supermarkten voeren prijzenoorlog
Lees ook:Boodschappen het goedkoopst in Murcia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.