EU vindt televisiereclame te lang

Ik heb het hier weleens eerder opgemerkt: dat ik geen fan ben van Spaanse televisie, komt (naast het gebrek aan kwalitatief goede programma's) door de reclameblokken, die meer tijd kosten dan de te bekijken shows zelf. Zo ben je met een van de grote Spaanse shows rustig een uur of vier zoet en dan vooral vanwege de tijd die produkten als schoonmaakartikelen en auto's opeisen. Maar het moet maar eens afgelopen zijn met die lange reclametijden in Spanje, vindt de Europese Commissie. Die heeft de Spaanse overheid op de vingers getikt: twaalf minuten per uur is het maximum. Ik vraag me af of er ook voorschiften bestaan voor het volumeverschil tussen televisieprogramma en reclame, want ook daarin spant de Spaanse televisie volgens mij de kroon.

Lees ook:TV gebruik Spanjaarden stijgt
Lees ook:Reclame moet korter
Lees ook:De klok van Spanje
Lees ook:Ellenlange reclameblokken
Lees ook:EU vecht discriminatie pensionados door Spaanse overheid aan bij Hof

3 reacties op “EU vindt televisiereclame te lang

  1. Bart

    Dat volumeverschil is inderdaad echt te gek voor woorden. Zodra de reclame begint, moet je als de bliksem op zoek naar de afstandsbediening en de volumeknop om te voorkomen dat de buren komen klagen.

    Of erger nog: ben je na een lange dag hard werken net lekker op de bank in slaap gesukkeld, schrik je weer wakker van die k..reclame… ;-)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Annebeth

    Precies wat ik bedoel: Je zou er zo een zenuwaanval van krijgen.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Marc y Rosana

    Het is zelfs zo erg dat mijn echtgenote (Spaanse) geen Spaanse tv meer wil kijken, behalve dan het nieuws. Te veel tele-basura, o.a. dankzij de ellenlange reclame breaks.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.