Populaire crisisdrank: wijn uit pak

Articulo0000143

De economische recessie die ook in Spanje toeslaat, heeft ervoor gezorgd dat de verkoop van de pakken wijn met 30 miljoen is gestegen tot 100.000 miljoen pakken per jaar. Ergens is dit logisch, want (goedkope) wijn drinken helpt om (als is het maar voor even) de economische problemen te vergeten. In de Spaanse supermarkt kost een pak Don Simon wijn slechts 95 eurocent, dat is toch twee of drie euro minder dan een ‘normale’ fles wijn. NOS-verslaggever Rop Zoutberg maakte er een mooie zomercolumn over.

Lees ook:Light variant onder de wijnen
Lees ook:Wat drinkt Madonna met de kerst?
Lees ook:Een derde van de ‘Eerste Communies’ uitgesteld door economische crisis
Lees ook:Restaurant La Gruta in hartje L’Escala
Lees ook:Catalaanse cava populairder dan ooit!

Eén reactie op “Populaire crisisdrank: wijn uit pak

  1. André

    Grappig. Maar ik denk niet dat hij zoveel wordt verkocht als tafelwijn, maar meer als mixdrank. De jeugd is gek op calimocho (cola + wijn) of tinto de verano (7UP + wijn) en het drinken thuis of op straat (“botellon”) gaat tegenwoordig langer door voordat de kroeg wordt opgezocht.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.