Spaanse koning als reclame-icoon voor ontrouwe echtelieden

Het sociale netwerk Ashley Madison, zelfbenoemd marktleider voor discrete avontuurtjes voor mensen met partner, zorgde vorige week met een foto van koning Juan Carlos voor opschudding langs de Gran Via in Madrid.

Op een enorme billboard op een voorgevel langs de straat prijkte de foto van Juan Carlos naast die van Bill Clinton en prins Charles, samen met de vraag ‘wat hebben deze ‘koninklijken’ met elkaar gemeen?’. Onder de foto’s stond de uitleg: ‘Ze moeten gebruik hebben gemaakt van Ashleymadison.com, de website voor getrouwden en mensen met een vaste relatie die op zoek zijn naar een buitenechtelijk avontuur.

De billboard heeft er enkele uren gehangen, voordat deze verwijderd werd, maar de website heeft zijn doel bereikt: zo veel mogelijk publiciteit in zo kort mogelijk tijd. Het bedrijf maakte enkele dagen eerder voor het eerst reclame in Spanje tijdens de uitzending van de Grand Prix op La Sexta. Volgens het Noord-Amerikaanse bedrijf weigerden de zenders Cuatro en Telecinco de reclame uit te zenden.

Zeker is dat het bedrijf ervaring heeft met dit soort controversiële reclamestunts. Het bedrijf had van te voren de media ingelicht dat er een billboard zou worden opgehangen, waar zeker over zou worden gesproken.

De voorlichtingsdienst van het koninklijk huis wil over de kwestie niets kwijt en heeft ook niet aangegeven of er juridische stappen zullen worden genomen.

Lees ook:Het bureau van de Spaanse koning Juan Carlos
Lees ook:Politie zoekt verdachte internetfraude Spaanse vakantiewoningen
Lees ook:Sylvie van der Vaart op uithangbord bordeel
Lees ook:Spaanse koning houdt de eer aan zichzelf
Lees ook:Oplichter vakantievilla’s gepakt in Spanje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.