Slachtoffer wilde toestel verlaten na terugkeer van startbaan

Het Spanairtoestel dat gisteren verongelukte op het vliegveld van Madrid keerde na een eerste poging op te stijgen terug naar de terminal, omdat er een defect was aan de meter van de buitentemperatuur, zo is bekend geworden. Het vliegtuig, dat afkomstig was uit Barcelona en een tussenlanding maakte in Madrid om meer passagiers aan boord te laten, werd van de startbaan gehaald om het mankement te verhelpen. Daarna kreeg het van Spanair alsnog toestemming om te vertrekken.

Eén van de omgekomen slachtoffers wilde het toestel echter verlaten, zo vertelde zijn vrouw vandaag bij hotel Auditorium, waar de nabestaanden van de slachtoffers zijn ondergebracht. ,,Lieverd, er is iets niet goed met het vliegtuig,''was het bericht dat de vrouw gistermiddag rond half één op haar mobiele telefoon ontving. Ongerust belde zij haar man terug en vroeg hem het vliegtuig te verlaten, maar kreeg als antwoord: ,,ze laten me er niet uit.''
De zoon van het slachtoffer legt uit dat zijn vader vertelde dat hij door het cabinepersoneel gedwongen werd terug te gaan naar zijn zitplaats, toen hij aangaf dat hij het vliegtuig verlaten wilde. Kort daarna crashte het toestel.

Lees ook:Aandrijfmechanisme gecrasht vliegtuig stond in achteruit
Lees ook:8 maanden zwangere vrouw opgepakt met 1 kilo cocaïne in haar maag
Lees ook:Vliegtuigcrash in Madrid – vervolg
Lees ook:Ryanair landt op verkeerde Spaanse eiland
Lees ook:74-jarige vrouw opgepakt voor cocaïnehandel

8 reacties op “Slachtoffer wilde toestel verlaten na terugkeer van startbaan

  1. Hans

    Gewoon een proces beginnen tegen die maatschappij en hele dikke schadevergoeding eisen. Dit is wederrechtelijke vrijgeidsberoving.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Cees Nienoord

    De EU moeten vliegmaatschappijen strenger gaan controleren. Oudere toestellen dan 10 jaar moeten een vliegverbod krijgen. Last minuut vakantie vluchten moeten ook verboden worden. Vooral bij maatschappijen die te klein zijn met te weinig (of te oude toestellen)om hun passagiers aanbod aan te kunnen. Ook maatschappijen die op punt staan van faillissement moeten een vliegverbod krijgen.
    Ook op de werkdruk van bemaning moeten aangescherpt worden. En Wettelijk vastgesteld worden.

    Vliegen mag dan de naam hebben om tot de veiligste vorm van vervoer te zijn.

    Maar naar mij lijkt wordt er te veel (vooral om extra geld binnen te krijgen)gerommeld. Vooral met vakantievluchten.
    150 doden in één keer zijn toch nog altijd 150 doden teveel.

    Ook zou er voor vakantiegangers meer keuze moeten komen.

    Vooral op vakantiebestemmingen in vakantie- perioden moeten dagelijkse lijndiensten komen. Zodat mensen in bijzondere gevallen.
    (ziekte of overlijden van familieleden) direct terug kunnen keren naar hun huis.

      /   Beantwoorden  / 
  3. JJ

    ik vind dat je zelf moet kunnen beslissen om niet verder te gaan met een vlucht, mooie boel dat een ander dat gaat beslissen voor je, hier moeten dan ook maar eens regels worden aangepast.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Frans

    Pak dan toch gewoon de auto. Tot nu toe zijn er al 1.282 mensen op de Spaanse snelwegen overleden.

      /   Beantwoorden  / 
  5. jonas

    dat wordt een schade claim.
    waar ze onderuit willen komen,zal jaren duren.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Rianne Klazinga

    Ik heb hier even wat reacties verwijderd, omdat ik dit niet de plaats vind om persoonlijke discussies uit te vechten.

      /   Beantwoorden  / 
  7. peter

    u heeft groot gekijk
    mij excus dat ik mij heb laaten verleiden,
    door een totaal onbekent persoon gr peter

      /   Beantwoorden  / 
  8. peter

    sorry gelijk spaanse computers zijn toch anders het typ klavier

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.