Benidorm wil van burgerlijk imago af

Benidorm Waar in Spanje haal je brood bij de Nederlandse bakker, lees je daarna de krant op het terras van een oerhollandse kroeg en speel je ´s avonds een potje klaverjassen met je Nederlandse vrienden? Precies, in Benidorm: hét symbool voor massatoerisme aan de Spaanse costa´s. Maar geef toe: het imago van deze door buitenlanders geconfisceerde badplaats is best een beetje burgerlijk. Dat vond ook Benidorm´s burgemeester Manuel Pérez Fenoll. Dus werd een campagne bedacht om Benidorm op de wereldkaart der must-sees te zetten, naast de Eiffeltoren, het Vrijheidsbeeld, de Big Ben en de Toren van Pisa. De slogan waarmee dat bereikt moet worden? I love Benidorm, dat natuurlijk verwijst naar de typische t-shirts die toeristen tijdens hun bezoek aan New York (en inmiddels vele andere steden en plekken) kopen.Tijdens de Toerisme Beurs die volgende week in Madrid begint, worden duizenden t-shirts met de opdruk I love Benidorm uitgedeeld. Toeristen moeten er in de toekomst trots op zijn dat zij Benidorm bezocht hebben en met het kledingstuk Benidorm wereldwijd op de kaart zetten.

Lees ook:Vakantiefilmpje: I love Benidorm
Lees ook:Inktvis in Galicië
Lees ook:Benidorm loves you!
Lees ook:Qatar kopieert wolkenkrabbermodel van Benidorm
Lees ook:Prins William en zijn Kate op huwelijksreis naar Benidorm?

0 reacties op “Benidorm wil van burgerlijk imago af

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.