Waar in Spanje haal je brood bij de Nederlandse bakker, lees je daarna de krant op het terras van een oerhollandse kroeg en speel je ´s avonds een potje klaverjassen met je Nederlandse vrienden? Precies, in Benidorm: hét symbool voor massatoerisme aan de Spaanse costa´s. Maar geef toe: het imago van deze door buitenlanders geconfisceerde badplaats is best een beetje burgerlijk. Dat vond ook Benidorm´s burgemeester Manuel Pérez Fenoll. Dus werd een campagne bedacht om Benidorm op de wereldkaart der must-sees te zetten, naast de Eiffeltoren, het Vrijheidsbeeld, de Big Ben en de Toren van Pisa. De slogan waarmee dat bereikt moet worden? I love Benidorm, dat natuurlijk verwijst naar de typische t-shirts die toeristen tijdens hun bezoek aan New York (en inmiddels vele andere steden en plekken) kopen.Tijdens de Toerisme Beurs die volgende week in Madrid begint, worden duizenden t-shirts met de opdruk I love Benidorm uitgedeeld. Toeristen moeten er in de toekomst trots op zijn dat zij Benidorm bezocht hebben en met het kledingstuk Benidorm wereldwijd op de kaart zetten.
Lees ook:Vakantiefilmpje: I love Benidorm
Lees ook:Inktvis in Galicië
Lees ook:Benidorm loves you!
Lees ook:Qatar kopieert wolkenkrabbermodel van Benidorm
Lees ook:Prins William en zijn Kate op huwelijksreis naar Benidorm?
0 reacties op “Benidorm wil van burgerlijk imago af”