Campagne: Kansen in de crisis, business in Barcelona

Het Netherlands Business Support Office in Barcelona (NBSO) lanceert deze week de campagne Kansen in de crisis, business in Barcelona. Met de campagne toont het NBSO Barcelona aan dat er in Catalonië en de rest van Spanje op zakelijk vlak legio kansen zijn. Niet ondanks, maar dankzij de crisis.

Binnen het Nederlandse bedrijfsleven heerst momenteel vrees en aarzeling ten opzichte van uitbreiding in de richting van Spanje. Dat is mede te wijten aan eenzijdige, negatieve berichtgeving in de media. Het gevolg is dat veel marktkansen en investeringsmogelijkheden in Catalonië en de rest van Spanje niet worden benut. Het NBSO signaleert echter dat er wel degelijk legio kansen en mogelijkheden zijn.

De campagne Kansen in de crisis, business in Barcelona bestaat uit getuigenissen van Nederlandse ondernemers die juist aan de crisis in Spanje hun commerciële bestaansrecht te danken hebben. Ieder op zijn eigen originele wijze. Gedurende het komende halfjaar brengt het NBSO Barcelona iedere week het verhaal van een nieuwe ondernemer op de website van het digitale handelskantoor en via de social media. Op het filmpje kun je alvast de trailer bekijken.

De boodschap die door deze gelijkgestemde mede-ondernemers wordt aangereikt, informeert, instigeert en inspireert de Nederlandse entrepreneur met exportplannen om Spanje te ontdekken.

Met de campagne toont het NBSO Barcelona aan dat de crisis zijn positieve kansen heeft voor degenen die het willen en durven inzien. Juist vanuit de nieuwe, sterk veranderende marktomstandigheden en bestedingspatronen kunnen solide business cases worden gebouwd.

Het is dát verhaal van gedurfd ondernemen, vol vindingrijkheid, creativiteit, volharding, inspiratie en doorzettingsvermogen, dat deze campagne in beeld brengt – dé onderscheidende kenmerken het Nederlandse ondernemerschap: the pioneers in international business.

Het project ‘Kansen in de Crisis, Business in Barcelona’ is een initiatief van het Netherlands Business Support Office in Barcelona. Het NBSO is een recent geïnstalleerd handelsbevorderend overheidsinstrument, actief in de doelmarkt Catalonië/Aragón en extern onderdeel van de Nederlandse ambassade te Madrid. Het NBSO zet zich in om het Nederlands midden- en kleinbedrijf te ondersteunen bij marktentree en exportinspanningen vanuit deze doelmarkt. Het NBSO verstrekt kosteloos informatie, slecht barrières, zoekt en vindt zakenpartners en signaleert marktkansen in Catalonië.

Lees ook:‘Kansen in de crisis, business in Barcelona’
Lees ook:NBSO Barcelona lanceert Orange Elevator Pitch
Lees ook:De kansen in de Spaanse crisis
Lees ook:Seminar over kansen in Spanje
Lees ook:NEDwork Spain en consulaat Barcelona organiseren Women in Business

2 reacties op “Campagne: Kansen in de crisis, business in Barcelona

  1. arie

    Wat een flut-filmpje. Winkels onderneemt niet en heeft er ook niks over te melden. Hij wordt opgevoerd omdat hij een bekende kop is. Een slechte reden, lijkt me. Die andere knakker heeft volgens mij gewoon een baan in Barcelona. Niks mis mee en hij doet het vast prima, maar het is geen ondernemer. Daaromheen zie ik vooral niet-relevante plaatjes van toeristische attracties.

    Was het nou zo moeilijk om één ondernemer aan het woord te laten en twee goeie redenen te geven om vanuit Nederland in Barcelona te gaan ondernemen?

      /   Beantwoorden  / 
  2. Annebeth Vis

    Misschien dat dat tijdens de rest van de campagne aan bod komt, Arie. Edwin Winkels heeft trouwens geen baan in Barcelona. Groetjes

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.